TÁMOP-3.1.7-11/2-2011-0071 "Az Asbóth Sándor Térségi Középiskola, Szakiskola és Kollégium felkészülése a referencia intézményi szolgáltatások minőségi ellátására"
Beszámoló 2012. március 1-től 2012. szeptember 30-ig
Júniusban megérkezett az intézményi tanácsadónk. A tanácsadói szolgáltatás keretében megbeszéltük kidolgoztuk az alábbi témaköröket: A tervezési, megvalósítási feladatok ellenőrzése és értékelése. Média, kiadványok. Referencia kiadványok. Rendezvények, speciális események. Audiovizuális eszközök. Személyes kapcsolatépítés. Elektronikus kommunikáció eszközei.
Partnerek jellemzőinek meghatározása (kommunikációs csatornák, elérhetőség, felmérés módjának meghatározása). Kapcsolati háló elkészítésének segítése hiányterületek feltárása és partnerek felkutatásának segítése. Pedagógiai és egyéb tanügy-igazgatási dokumentumok felülvizsgálatának támogatása. Alapító okirat, Szervezeti és Működési Szabályzat, Pedagógiai program érintettsége. A referenciaintézménynek való megfelelés érdekében változtatja a belső szabályozókat az intézmény. Belső - tantestületi, munkaközösségi-, szakmai műhelymunkában való részvétel: Rendszeres szakmai tantestületi műhelyek forgatókönyvének kialakítása. Fejlesztések számbavétele. Újabb jó gyakorlat lehetőségének a megvizsgálása. Az előkészítő munka egyes fázisaiban felelősök és határidők delegálása. Részvételi szándékok összegyűjtése a látogatók köréből. A napi program elkészítése és egyeztetése a résztvevőkkel. A megfogalmazott fejlesztési feladatokra intézkedési tervek készítése.
A lépések folyamatos javítása a megbízható folyamatok elérése érdekében, a folyamatok szükség szerinti újratervezése. Döntéshozatal rendszere: - Milyen információk alapján (tények, adatok, vélemények) hozunk döntést a fejlesztésekről? - Kik készítik elő a döntést? Ki hozza meg a döntést a fejlesztésről? - A döntéshozatal menete, lépései Fejlesztések kommunikációja: - A döntések végig vitele a rendszeren, dokumentálás. - Eredmények kommunikálása. Honlap tartalma. - A fejlesztések eredményének mérése. A fejlesztési döntések végrehajtása, intézkedési terv és annak megvalósítása: - Tevékenységek, Felelősök, Erőforrások, - Határidő, időkeret. Indikátorok, eredmények. - Motiváció, elismerések. Meglévő Kommunikációs tervét felülvizsgálja az intézmény A referencia-intézményi szolgáltatói szerep ellátásához szükséges fejlesztéseket irányító teamben végzett tevékenység. Belső teamek konkrét feladatainak meghatározása. Team munkájának segítése. Szükséges tárgyi feltételek definiálása. Az intézmény "jó gyakorlatának" publikációja és a jó gyakorlat dokumentáció hiányosságainak feltérképezése. A team munkájáról dokumentációja. Működési rend kidolgozása (hányszor, milyen rendben, milyen erőforrások biztosításával, felelősségi körök kialakításával fogadja az intézmény partnereit). - Szervezőteam megalakítása, érintettekkörének meghatározása - Erőforrásterv készítése(személy-feladat),eszköz és költségvetési terv készítése - Kommunikációs terv sablon kialakításának támogatása - Évesmunkatervbe való illesztés(ütemezés) - Foglalkozások tervezése, Projektterv készítése (pl.:hirdetés stb)Szervezés -ellenőrző lista - Rendezvény neve,időpontja - Előadó terem, helység neve - Előadásra kerülő téma, előadás címe - Előadáshoz, rendezvényhez szükséges technika - Szakmai anyagok elkészítésének határideje, darabszáma - Fotók, rajzok, ábrák, irányító táblák - Költségvetés összeállítása - Meghívandók listája, kisérőesemények (fogadás, ebéd, egyéb) - Technikai személyzet felkérése
Eljárásrendek, szakmai dokumentumok kidolgozása a "jó gyakorlat" átadására. Értékelő lapok kialakítása, ill. ezek visszacsatolási eljárás-rendjének kidolgozása. Az eljárásrend tartalma: - Célmeghatározás. Vonatkozási területek. Fogalmak. Az eljárásrend formai elemei minimálisan - intézményneve, az eljárás megnevezése, - jóváhagyta (név, aláírás), érvényesség dátuma (alkalmazás kezdő-és végidőpontja). Önértékelés és az elégedettségmérés összehasonlítása. Vezetői értékelés. Az eljárásrend a projekt végére elkészül. Elégedettség mérés - Területek, módszertan meghatározása - Felelős, hatáskör kijelölése Önértékelés - Önértékelés szempontsorának meghatározása - Résztvevők, módszertan meghatározása - Ellenőrzés, értékelés céljának meghatározása Önértékelés és az elégedettségmérés összehasonlítása Mérésmetodikai tanácsadás. Benchmarking megtervezése (Külső - belső) A vállalt és elvégzett feladatok összhangja. A portfólió prezentálásának átbeszélése Az Intézményi Fejlesztési Terv megvalósításáról, továbbá szkennelt formában feltölti a bizonyító iratokat és egyéb, a felkészülést igazoló dokumentációt. Az eredeti Intézményi fejlesztési terv online regisztrációs felületén dokumentálja a fejlesztési terv teljesítését a kedvezményezett.
Végrehajtottuk a fejlesztési tervben meghatározott belső innovációt:
Referencia-intézményként való működés belső szabályainak kidolgozása 20 órában - A referencia intézményi fejlesztéseket irányító csoporttagok feladatainak meghatározása. A referencia intézményi szolgáltatási kínálatunk összeállítása. - Referenciaintézményként való működés belső szabályainak kidolgozása(hányszor, milyen rendben, milyen erőforrások biztosításával, felelősségi körök kialakításával fogadja az intézmény partnereit) - A referencia intézményi működés eljárásrendjének kidolgozása. - Kommunikációs terv sablonok áttekintése. Kommunikációs terv és mentorálási munkaterv kidolgozása. - Az intézmény SZMSZ-ébe és pedagógiai programjába a referenciaintézményi működés következtében bekövetkezett változások átvezetése.
Belső - nevelőtestületi, munkaközösségi - szakmai műhelymunkában való részvétel 20 órában - A munkaközösségek, munkaközösség vezetők bevonása a "jó gyakorlat"-ok kidolgozásával, rögzítésével kapcsolatos feladatokba, a bevont személyek kiválasztása kompetenciáik alapján. Saját ütemterv készítése a team megalakításáról és a jó gyakorlatok kidolgozásának intézményi megvalósításáról. - Már létező jó gyakorlatok áttekintése az Educatio honlapjának segítségével. A tantestületi, munkaközösségi-, szakmai team-műhelymunka kereteinek meghatározása. - A referencia-intézményi szerepre való felkészüléshez szükséges fejlesztéseket irányító team tagjainak tájékoztatása a jó gyakorlatok intézményi megvalósításáról. Ötletbörze. Az intézkedési terv mérföldköveinek meghatározása:
- A referencia-intézményi szerepre való felkészüléshez szükséges fejlesztésekhez szükséges intézkedési terv végleges formába öntése. Az esetleges kérdések megvitatása. A munkafolyamat további részeinek megtervezése:
Eljárásrendek, szakmai dokumentumok kidolgozása a "Jó gyakorlat" átadására és e folyamat minőségbiztosítására 20 órában
Beszereztük a referenciaintézményi szolgáltatáshoz szükséges eszközöket: 4 db laptopot, 2 db projektort. Új író- és tárgyalóasztallal, valamint forgószékekkel rendeztük be az átadás helyszínéül kijelölt helyiséget. Megvásároltuk a dokumentáláshoz- archiváláshoz szükséges papírt, CD-t, DVD-t és tonereket.
A vállalt nyilvánossági kötelmeinknek eleget tettünk: sajtóközleményeket adtunk ki, kitettük a hirdető és emlékeztető táblát, nyitó és zárórendezvényt tartottunk, honlapunkon megjelentettük a pályázatot, feltöltöttük a Térképtért, folyamatosan tájékoztattuk a kollégáinkat, tanulónkat és a szülőket a pályázat eredményeiről. A tanulónkat a szeptember 3-i osztályfőnöki órán tájékoztattuk, a szülőket pedig körlevélben értesítettük.
Esélyegyenlőségi képzést tartottunk pedagógiai értekezleten (esélyegyenlőségi felelős: Gradwohl Ágnes). Környezetvédelmi/fenntarthatósági felelőst jelöltünk ki (Szekérné Barna Adrienn) aki előadást tartott kollégáinknak. Az intézmény névváltoztatása miatt szerződésmódosítást kezdeményeztünk. A betervezett informatikai eszközöket, berendezéseket és irodaszereket a központosított közbeszerzés keretében szereztük be. Mivel az árak kis mértékben eltértek a betervezettől ezért változásbejelentőt adtunk be. Szeptember 27-én projektzáró értekezletet tartottunk.
|